söndag, december 31, 2017

och där faller ännu ett år. sönder till små minnen.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? var en del av ett performance. klippte mig hos frisör, eller ja det har jag gjort förrut, men det var tjugo år sen, så det måste ju vara som att det inte hänt förr faktiskt. gav även en person sparken. en vikarie men ändå.

Höll du några av dina nyårslöften? jag hade ett ledord, LÄS och det går väldigt bra faktiskt.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? åh herregud ja. kan ni också fatta att året då en feminisktisk revolution började var samma år som tre av mina bästa personer födde fram döttrar. kan ej vara en slump.

Dog någon som stod dig nära? nej.

Vilka länder besökte du? höll mig här.

Är det något du saknar 2017 som du vill ha år 2018? en tredje kollega. och. nä. skriver det inte ens.

Vilket datum från år 2017 kommer du alltid att minnas? 7 april kommer väl vara ett sånt där datum som man pratar om för alltid.

Vad var din största framgång år 2017? känner en stark personlig utveckling som ägt rum denna höst. typ att jag har upprätthållit mig själv och mitt hem fastän det har varit kämpigt. att jag lyckades tagga ner kring julafton och ändå fick ha julnjut. jag är också så himla nöjd med hur min relation till yo har utvecklats. och min relation till s:t. känner mig mycket närmare flera av mina vänner än på länge överlag.

Största misstaget? dåligt omdöme i vikariefrågan. s:t sa också att jag borde varit mer full&dum, så det kanske är ett misstag att jag inte varit det.

Har du varit sjuk eller skadat dig? varit vrålförkyld två gånger och magsjuk en. fick ont i nacken för snart två veckor sen. ska det gå över eller?

Bästa köpet? lyxkånken!

Vad spenderade du mest pengar på? typ äta ute? åh vilket unn! samt jättedyra skor.

Gjorde någonting dig riktigt glad? gladgrinade när min bästis födde sitt tredje barn. att a julfest med s:t gjorde mig också RIKTIGT glad. och varje vardagsdag som jag spenderade med mitt jobb-h hela första halvan av året.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2017? i wanna know what love is, även känd som min mest spelade låt enligt spoti. och alla 25 lana del rey-låtar från den playlist som f gjorde till mig i våras.

Har du varit gladare eller ledsnare än tidigare år? typ inte ledsnare men liksom sorgsen och trött denna höst? men har en glad grund ton nuförtiden. stabilt.

Vad önskar du att du gjort mer? lagat mat. agerat på känslor när jag hade chansen.

Årets mat? pho bo. och tom kah gai-grytan med torsk och tunt skivad broccoli!

Hur tillbringar du jul? som ett proffs så tillbringade jag jul hela december utan att knyta det till en viss dag och det var framgångsreceptens framgångsrecept. det var underbart hela december, inklusive julafton. ska tillämpa detta i fler sammanhang, min fölsi tex.

Favoritprogram på TV? skam säsong 4. samt reactionvids med billy som kollar på skam, och girls näst sista avsnitt. och please like me. kan nån SNÄLLA kolla på please like me? det finns på netflix!

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? nä

Bästa boken du läste i år? spådomen av agenta pleijel. ska jag göra en topp tio-lista? kanske. ska iallafall göra ett inlägg om läsning.

Största musikaliska upptäckten? lana del rey.

Något du önskade dig och fick? keramik! vill ändå säga att den genomgående känslan är att jag inte fått som jag vill med någonting jag önskat detta år. se nästa fråga för exempel.

Något du önskade dig men inte fick? ett parmesanjärn. en vikarie. en magisterkurs. ett hångel.

Årets bästa film? får man ens säga spiderman homecoming om man också såg the square i år?

Vad gjorde du på din födelsedag 2017? Hur många år fyllde du? usch vill ej prata om födelsedagen. den var en besvikelse. men jag fyllde 32 på söndagen och dagen innan var min brors 28e födelsedag vilket betydde shåttsfest och på fredagen samma helg hade jag och sofia födelsedagsmiddag som jag minns som trevlig. vi åt hipstertacos och så gjorde mitt bror ett quiz som jag vann. eller förlorade jag på utslagsfrågan? det var kul iallafall.

Finns det någonting som hade kunnat göra ditt år bättre? ingen skulle ha brutit benen. INGEN.

Hur skulle du beskriva din stil 2017? bohem preppy.

Vad fick dig att må bra? min rutin i oktober, som bestod av yoga och lagad mat. alla gånger jag satt i en bil med f. att sprida ut julen. när hanna livscoachade mig. att vara ledig. att vara uppriktig.

Vilken kändis var du mest sugen på? tom holland.

Vilken politisk debatt engagerade dig mest? metoo, såklart. nu ÄR det väl revolution på gång?

Vem saknade du? mitt jobb-h varje dag på jobbet hela hösten.

De bästa nya människorna du träffade? mitt jobb-h träffade jag ju faktiskt redan förra året, men oj vad jag blev precis exakt så vrålförälskad i henne som jag trodde att jag skulle bli. mina helt nya favoriter är mitt j på mitt jobb, och c i min kör. tror c är mer kär i mig än jag i henne, eller som min bror skulle uttrycka det, det är jag som vinner i den relationen. det är fint att vara den som vinner ibland.

En värdefull läxa du lärt dig i år? har nog mest omsatt lärdomar jag redan dragit. och i övrigt inte lärt mig nånting.

Citera en sångtext som summerar ditt år? JAG HAR SÅ SVÅRT ATT VETA OM JAG ENS BETYDER NÅTT FÖR DIG. hälsn. maja, 17 år.

Inga kommentarer: