fredag, december 08, 2017

fast bibliotekarsonen hade inte heller läst avhandlingen.

vafan! här har jag angstat över klädkod och den socialt komplicerade umgängesformen när det jag egentligen borde oroat mig över är min brist på bildning! chattade med bibliotekarsonen och han ba har du läst avhandlingen? och jag ba helv förväntas man ha läst avhandlingen? hade inte ens tänkt tanken. men jag inser nu att jag alltid läst avhandlingen när den skulle försvaras till tidigare disputationer jag varit på. hade bara glömt det. lämnade den akademiska världen och glömde allt jag lärt mig. känner hur mitt bildningskomplex väller fram nu. finns typ inga som jag känner mig så obildad bredvid som mina fd tisdagskvällskollegor. och nu kommer jag spendera hela återstoden av denna dag bland dem och deras likar. hur hade jag glömt denna min o så stora källa till ångest?

Inga kommentarer: