tisdag, december 12, 2017

från julgate till juligaste.

har varit sjuk sedan julfesten. eller blev sjuk på julfesten. som ändå var så himla lyckad, och rolig, och gav mig så mycket jul-utlopp. efter förra årets julaftonsgate pratade jag och s:et så mycket om hur man kan styra om julen, om hur vi älskar jul, men hatar julafton, att det ska vara kulmen, kronan på verket, det ända som räknas. om man istället sprider ut den, inte satsat allt på en dag, då kanske man kan tagga ner förväntningarna. och om man ordnar sin egen julfest, så får man bjuda vem man vill, göra vad man vill och behöver inte ta hänsyn till andras behov och traditioner. var lite rädd att jag bara skulle flytta julförväntningarna till festen, och särskilt efter att en viss person plötsligt meddelat att han skulle komma, men värdinneskapet och febern gjorde att jag sket i det. det hade nog varit roligare om jag inte haft begynnande feber, men annars var det ganska precis som jag ville. har redan tusen andra idéer till nästa år. och känner mig framförallt helt lugn inför julafton.
oroade mig igår för att jag inte skulle hinna bli frisk till lucia. men vaknade redan idag och kunde andas genom båda näsborrarna och har inte haft feber sen igår eftermiddag. detta tajmade turligt med att promoe-gruppen (inte promogruppen) i min kör bad alla ta på sig sin juligaste tröja inför kvällens rep med julsångsmash-up! om jag hade den juligaste tröjan av alla? gissa!

Inga kommentarer: