torsdag, december 07, 2017

kanaliserar som vanligt all min ångest i klädval.

imorgon är jag ledig. förövrigt är det min enda dag av jobbfrånvaro hittills denna höst. jag ser mycket framemot att sova till 8.00, och också emot att åka till uppsala och gå på biblioteksbästisens disputation. är dock lite stressad över att det är dagen före min och s:ets julfest. samt lite ångest över att gå på uppstyrd fest med klädkod utan folk jag känner. eller ja, nu ska bibliotekarsonen visst också komma. men han kommer först på kvällen. jag har också klädkodsångest, kommer vara överklädd på dispun, och underklädd (nej vad säger man?) på festen. men kan ju inte ha med mig ombyte! vill också ha på mig mina docs hellre än finsko, pga vinter, men docs är inte klädkod kavaj väl, hur nyputsade de än må vara?

Inga kommentarer: