tisdag, december 05, 2017

känner julen i mig! har sjungit julsånger med kören och blivit tvångsmatad med lakritspepparkakor. har mycket härjig luciaträning på jobbet, vi sjunger i ett, allra helst på vilan, dom sjunger så mycket. trist att tänka på att ingen av dem lär stanna kvar i luciatåget. menmen. annars har min ena kollega varit i london två dagar, och min andra kollega varit sjuk. jag har råddat själv med full barngrupp, vikarie och inryckande kollega från den andra avdelningen. shit vad tungt för dig, sa en förälder idag. och ja. men också att det känts helt okej. eller alltså jag är helt slut. men jag kan också skapa konstellationer av barn och, för dem, okända vuxna som funkar under dagens alla moment. jag vet liksom hur jag ska fördela mig själv i alla situationer för att det ska bli så bra som det går. att på samlingen kan den och den sitta brevid en vikarie, medan det vid maten inte funkar alls. när vi ska förflytta oss mellan ute och inne är viktigare för den eller den. på vilan kan jag rådda om och veta om det blir bökigare för nån att byta plats än att sova brevid nån den inte känner. känner mig som ett sånt satans proffs. vet hur mycket som behöver vara samma trygga ram och hur mycket som behöver vara nått kul som bryter av. och när föräldrarna glider in vid fyra och säger det är alltid så lungt här, känner jag, jag vet, det är jag som gör det så.
tycker även att julkalendern är svinbra! älskar allt den stjäl och lånar från hp osv, älskar representationen och älskar den lille astmatiske, mobbade jullovern!

Inga kommentarer: