måndag, december 18, 2017

det är måndag. jag har ont på vänster sida av nacken. superont. pratade för ett tag sedan med någon om huruvida jag får ont i kroppen av mitt jobb, och jag sa väl ja av gammal vana men har inte alls haft ont i kroppen på senaste. får inte så ont i kroppen av att konka på barn. konkar kanske inte så mycket på barn heller. får mer ont av att vissa höjder är barnanpassade. men nu iallafall, superont i nacken. fattar inte ens varför. vi hade sju barn idag, jag har inte bytt en ända blöja, inte dukat, diskat, bäddat. har målat med glasfärger och haft ficklampsrytmik. slumrade en stund på vilan. skrev klart månadsbrevet. hade lönesamtal. fick en biocheck i julklapp av min chef. fick även en stor låda som vi lekte vännen-i-lådan (som gubben eller gumman fast könsneutralt) med i en timme.
när jag var påväg hem skickade mitt jobb-h en bild på sin unge med texten "utskriven" på. hon fyller fem månader om en vecka. idag fick dom alltså komma hem. känslor all over the place.

Inga kommentarer: