söndag, maj 06, 2018

vem ska jag spela.

stalkade ett så bra stalk imorse! läste min bekantas exmans skunkdagbok där han avslöjade att han hade en nya tjej och efter lite, väldigt lite, detektivarbete kom jag fram till att han är ihop med en av mina gamla subkollegor. dvs en av sin exfrus gamla subkollegor! ju-ciey!
två andra framgångsrika stalk-gräv i det senaste:
1. lyckades hitta en adress, en fru och en blogg från 2008 tillhörandes en namnlös person på insta som börjat följa mig under våren. hittade även en ålder (ej så svårt när jag hittat hans namn) och blev chockad över att han var ungefär tio år äldre än jag gissat. han är så oerhört pretto så jag trodde han var max 25. men jag antar att man kan bli rätt pretto av att skilja sig.
2. letade på spotify upp den person som jag i mellanstadiet lyssnade på jumper tillsammans med och kunde där konstatera att jumper fanns bland hans senaste lyssningar. blev helt varm i hjärtat. tänk om han också var på konserten förra helgen? borde ha kontaktat honom. hjärnteleporterades till klassdiscona på gården av rökmaskinen och jumperrösten och mig själv och honom hoppandes upp och ner till tapetklister och när hela världen står utanför. så bra dansstil. så bra musiksmak. så viktigt att han höll i sin goda musiksmak.

Inga kommentarer: