tisdag, maj 15, 2018

som man bäddar får man ligga.

när h började på mitt jobb frågade s oroligt hur det nu skulle bli på planeringsdagarna, skulle vi inte dela rum längre, skulle jag överge henne för h? jag hade inte ens tänkt på det, men jo, så blev det. h tog helt och totalt över rollen som min bästa kollega. och den planeringsdagen, eller natten, var fan ett av mina bästa moments under hela 2017, när jag och h låg vakan som två nyförälskade och pratade hela natten.
och nu är det snart planeringsdagar igen, och mina närmsta kollegor på min avdelning ska dela rum med varandra. det hade jag räknat med. jag tänkte att jag kunde dela med s, om inte hon redan bestämt att hon skulle dela med samma person som förra året, isåfall kunde jag dela med p. men nähä, då hade s redan frågat p om hon ville dela rum med henne! payback antar jag. som jag förtjänar. ändå snopet.

Inga kommentarer: