söndag, maj 06, 2018

om jag inte bjudit dig på den kakan så gillar jag nog inte dig så värst mycket. tyvärr.

vaknade 07.12 av getingsurr och påmindes om varför förra sommaren var ljuvlig: avsaknaden av kryp. så lite mygg, getingar och harkrankar. det var underbart! man sov med fönstret vidöppet och var hel obrydd. och javet, JAVET, kretslopp och klimatförändringar och alla behövs och det blev ju typ ingen honung men jag kommer ändå alltid minnas the summer of 2017 som krypfri och underbar!
tackvare tidigt väckning, och tidig däckning pga "sjuk", så fångade jag morgonen med frukost, handling, bakning och disking. och klockan är inte ens tio. oceaner av tid denna innan söndagsplanerna kickar in vid tre. då kommer min kusin. jättedåligt att ha så här mycket tid att stressa upp mig på inför det. jag har iallafall bakat min bästa småkaka. den jag gör när jag verkligen vill vinna nån. gjorde den till c när vi sågs första gången på 19 år. skickade den till f när han brutit benet. och nu ska jag alltså bygga en egen relation till min storkusin medelst denna kaka.

Inga kommentarer: