måndag, maj 07, 2018

tolkning?

i natt drömde jag en av mina vanligast återkommande drömmar. den är så här: jag går på högstadiet. jag är hemma i segeltorp, det är morgon. jag lallar runt i godan ro och klockan är kanske 8.30. jag kommer på att jag är försenad till en mattelektion. jag får superbråttom men kommer liksom inte iväg, det blir mer och mer hinder för att bli klar, jag blir mer och mer försenad. jag försöker rättfärdiga och bortförklara att jag är sen. när jag väl kommer till skolan har jag inte gjort läxan. jag kommer på att jag inte gjort läxan på hela terminen. jag kommer på att jag inte varit på en enda mattelektion på hela terminen. en hel termins arbetsbörda rasar över mig och jag försöker komma på anledningar till att jag inte ska behöva göra den nu i efterhand heller. att det inte gör nått.
vaknar sen med mattepanik innan jag kommer på att jag aldrig mer i mitt liv kommer behöva göra en matteläxa.

Inga kommentarer: