måndag, maj 21, 2018

prokrastinering 4ever.

i mars nån gång bad min chef mig skriva ihop en mall som skulle förenkla för oss när vi självskattar våra avdelningar. den skulle utgå dels utgå i från det underlag som vi använt de senaste åren, dels från ett stödmaterial från skolverket. en av de roligaste uppgifter jag fått på länge. dock har jag, på klassiskt vis, undvikit att göra det förrän i sista stund. ljög hela april om att jag läst och funderat på hur jag skulle foga ihop de två texterna. i fredags frågade min chef om texten var klar. ja, sa jag, men du får den på måndag. gjorde klart den igår kväll. och det var verkligen så kul, älskar att skräiva på det sättet, utvinna nån sorts essens och blanda ihop och göra lättfattligt. ta 33 + 26 sidor och göra till ett a4. det gick bra, jag klarade det galant, min chef var nöjd, men jag vet ju, såklart vet jag, att det blivit hundra gånger bättre om jag lagt ner lite mer tid på det. varför kan jag inte lägga ner tid på saker som jag faktiskt tycker är roliga?

Inga kommentarer: