måndag, november 27, 2017

bara en låt.

efter sedvanlig veckolång tystnad skickar han en låt. bara en låt. skriver inget om låten, och svarar inte heller på det som jag skrivit innan. bara en låt. jag lyssnar på den, på repeat , googlar texten. försöker fatta vad han vill säga. fast jag egentligen inte tror att han försöker kommunicera nått via en låttext, till skillnad från mig verkar han inte lyssna på musik på det sättet. det spelar ingen roll vilken låt det är, det är inte låten jag försöker uttolka. jag tror inte den representerar något annat för honom än att den är en bra låt. kan ändå inte låta bli att läsa in i texten, det som sjungs skulle jag kunna säga till honom. men jag tror inte att det betyder nånting. han ville kanske bara uppmärksamma mig på en bra låt. snällt, samt totalt onödigt och ganska konstigt.

Inga kommentarer: