söndag, november 26, 2017

dupidupidupidupdupdup dupidupidupiyeahyeah.

ovilsam helg. men underbar. i fredags hade min kör 90talsfest. jag hade zickzackbena och hiphopsolo. det blev utsålt, vi tog in tio pers mer än max kapacitet. fanny och christian hade barnvakt för första gången i livet för att närvara på detta event. så rörd av det! min körbästis fick vara med i quizlaget med mina verkliga vänner. vi kom tvåa, hade ett fel och jag förutsåg två av frågorna innan de ställdes. kanske för att det var min andra körbästis som gjort quizet. sen städade vi och hade dansgolv samtidigt. jag åkte hem med allt tomglas.
sen var det lördag och jag tvättade håret och skulle somna om tänkte jag men det blev ej så. jag och godbarnet hade dramatenpremiär. älskar att han är så stor nu att han uppskattade själva huset dramaten. och dess dricksfontän i guld. och att jag kunde presentera den kroppstempererade statyn utanför som hon som läser morfar prosten. vi såg när det blåser på månen. så ball produktion. nästan hela pjäsen utspelade sig på väggen, med skådisarna på plattformar i olika animerade projektioner.
på hemvägen beskrev godbarnet mycket levande hur en tevekväll går till i hans familj. jag kunde verkligen se det framför mig, och höra sofias röst och ordval i nästan allt han sa.
efter mat och tevekväll åkte jag till debban och kollade på maktis med bror och hans vänner. de spelade alla mina favoritlåtar från nya skivan. dom ÄR nya bd. har tyckte detta sen 2009.
hade lite glömt att jag skulle sjunga på gudstjänst idag. det gick åt helv. men predikan handlade om metoo och jag blev tårögd som vanligt. sen var jag och sandra på zetas på julmarknad.

Inga kommentarer: