söndag, november 12, 2017

kommer hända?

jaha, idag är det alltså ett år sen då jag satt i sofias kök medan f och erik pratade och erik kommenterade fs nyerövrade dialekt och exakt precis då så var det något som började dra i mig. sekunden innan, och alla andra sekunder innan i alla år vi känt varandra, hade ingenting dragit i mig men nu gjorde det det. och det fortsatte hela kvällen och jag minns det liksom utifrån, hur jag tittar på f, hur jag dras till honom hela tiden, hur jag försöker fatta vad som händer i mig, hur vi hela tiden hamnar bredvid varandra, hur jag försökte slå det ifrån mig men också gav efter, lekte med tanken, rodnade vid tanken. och sen gick erik hem och sen körde väl sofia ut oss och när vi skildes åt så kramades vi hejdå längre än vad som behövdes och jag tittade på honom och tänkte att NU händer nånting men så släppte han min blick och gick.
och då tänkte jag att det bara varit i mitt huvud.
men jag hann inte ens fram till pendeln innan han hade skickat ett meddelande. och sen fortsatte det så. men nu har det gått ett år och vi har inte kommit längre än så. om nånting skulle hände så borde det väl redan ha hänt?

Inga kommentarer: