onsdag, november 01, 2017

som att vinka åt en blind, som att skrika åt en döv.

Hur var ditt oktober?
det började mycket mycket bra! det två första var faktiskt precis sådär som jag lite naivt ville. jag var i skogen, jag var väldigt o-stressad, och jag var mer glad än ledsen. firade bokförlag och vänner och vänners barn med roliga kalas. hade heldag med min kör. fick ett tredje godbarn. yogade varje dag, har skavt sönder ena stortån. har inte ätit godis på hela oktober men lagat desto mer mat. allt infriades, allt hölls. men sen fick jag en ny kollega i form av en vikarie och sånt är alltid kämpigt, tro mig jag vet, men sen blev det ohållbart. vi hade för olika syn på vad man gör på en förskola, för olika syn på hur man pratar om och med barn, och det gick inte att kommunicera med henne.
Vilket var ditt största I made it, I’m the worlds greatest-moment i oktober?
venne, det gick ju lite åt andra hållet så där på slutet. fast kanske var det just det som var mitt i made-it, att jag gjorde det enda rätta fast det var obekvämt och drabbar mig svinhårt? men rätt nöjd över att jag höll i alla mina töntiga nytt-liv-prylar även när jag var trött och ledsen och angstig.
Vad kollade du på TV?
kollade så lite på teve? klämde fyra avsnitt greys nån fredagkväll, och har börjat följa jordskott och vår tid är nu men nja på båda va.
Vad läste du för böcker?
en som stannar, den som går elena ferrante
en dag ska jag bygga ett slott av pengar evin ahmad
i varje ögonblick är vi fortfarande vid liv tom malmquist
det förlorade barnen elena ferrante
vegetarianen han kang
Vilken musik lyssnade du på?
har haft en period av att vilja ha det ganska tyst. men har fortsatt med shout out louds. och gillar verkligen makthaverskans nya. och sen har jag lyssnat som en galning på olika sthlms-relaterade låtar för att jag gjorde en playlist till en som flyttat hit. och sofia var började fråga om mina bästa höst-winnerbäck-låtar och när jag sa en svår och jobbig grej tyckte hon att den var extra passande för mig denna höst, så nu har jag lyssnat ihjäl mig på den. tack sofia, kul, verkligen....
Vilken blev din mest gillade Instagrambild?
en på en klöver. som jag plockade i början av oktober. klimatångesten.
Vad handlade du mest på mataffären?
satsumas! annars väldigt varierat, för jag har lagat mycket mer mat denna månad. så nöjd.
Vad tänker du mycket på just nu?
ja det är väl på det här med att vi nu bara är två, igen. jobbångesten slutar aldrig. KUL.
Vad klädde du dig mest i under förra månaden?
min nya lugg innebar att jag började ha hög knut, och det i sin tur innebar att jag började ha plagg med krage oftare.

Inga kommentarer: