torsdag, augusti 13, 2009

sant blod. eller osant.

jag kollar på true blood. (ev SPOILERALERT!)
jag gillar det, eller mest gillar jag alexander. mest när har pratar svenska. mest när det är förritiden och han fortfarande är mänsklig viking iförd nån sorts romersk rustning släpas runt av sina män som ba "valhall, det kommer finnas kvinnor där", och alexander ba "där jag är finns det alltid kvinnor." på svenska. då är jag road. och jag har överseende med mycket i den där serien. allt de lägger våld och sex väldigt nära varandra. att männen är manliga och att kvinnorna är madonnor eller horor. tex. men alltså den här oskuldsplotten.
den bästa nya karaktären, jessica, en vän oskuld som blir gjord till vampyr av bill. hon blir genast helt överkåt, fangs comes out and all that jazz. okej, så nu sist skulle hon ligga med sin nya människopojkvän. så hon gjode det. och det gjorde ont. men liksom jaja, sen blev det skönt och bra. okej, det köper jag, det kan göra ont, även om det verkar ytterst otroligt att det skulle göra ont på jessica, som hela tiden har varit den pådrivade, vibrerande kåta vilket borde få hennes juices flowing. men vad händer då när de ska ligga med varandra igen? jo då gör det svinont igen och blodet typ forsar, eftersom hon är en vampyr och vampyrer läker ju sig sjävla, så då har hennes oskuld VÄXT TILLBAKA! alltså what?! alla vet ju att mödomshinnan är en djävla myt, den kan inte spricka, och den fan inter heller växa tillbaka. det här är det värsta jag varit med om sen amnestys anit-könsstympningskampanj, den med ihop sydda rosor.
ALLTSÅ FITTAN ÄR INGEN DJÄVLA BLOMMA OCH HAR HELLER INGEN DJÄVLA HINNA. gud. den enda godtagbara lösningen på den här ploten är att nån sexualupplysare kommer in och ba "nej det heter slidkrans och du lider troligen typ vestibulit eller nått."

ps. har nån fått lära sig att det är en faktisk hinna? jag fick iallafall lära mig att det typ skulle vara nån sorts hudveck, och även om inte det heller var helt rätt så känns ju det här med en hinna väldigt medeltida.

ps.2. way to punish den kåta tjejen för övrigt. din sexualitet skadar dig, du är oskuld för alltid.

2 kommentarer:

Sandra Ehne sa...

fan vad bra du är! det är lite det här jag tänker mig att det är dags att fokusera på i mina lite mer vuxna tankar om att rädda världen. är du på?

lucy sa...

alltid! låt oss rädda.