torsdag, augusti 20, 2009

ont om rutiner / gott om dåliga vanor.

är sjukt trött på att vara ledig. och sjukt dålig på det. iallafall den här veckan. idag har jag seriöst inte gjort någonting av värde. orkar typ inte. för att jag inte måste, och då får jag ju ingeting gjort. jag har försökt gräla på mig själv precis som pippi gör, men precis som pippi så lyssnar jag inte, trots att jag också säger åt på skarpen.
biblioteksbästisen suckade igår över att det är så svårt att hitta en balans, man har antingen alldeles för mycket att göra, eller alldeles för lite, och i inget av fallen får man nått gjort. true that.
läste förövrigt nånstans en summerande analys (alltså det var ju på nån random blög så det var en mening bara, men ändå.) att årets trend i sommarpraten var behovet av rutiner. jag håller med och önskar mig samma ska själv tack.

Inga kommentarer: