tisdag, augusti 18, 2009

höst.

idag när jag kom till jobbet frågade biblioteksbästisen mig om jag tyckte att det var höst eller sommar. jag sa först att hösten nog började idag, alltså den mentala hösten. mitt höstschema börjar idag. fast det är en hel vecka kvar tills skolan börjar, och som sandra skrev, med den kommer hösten. på riktigt. hon skrev att hon välkomnar båda, jag är mer tveksam. årstiden hösten välkomnar jag, omfamnar. men den mentala. som vanligt är det mycket som är nytt och annorlunda, det är väl ganska mycket det som är grejen med höst, man är alltid programerad med sin skolstart och allt det nya som kommer med det. en ny grej är att folk kommer bo här. "här" kan i mitt fall tolkas väldig brett, till att både omfatta typ jordelivet eller whatever, men kan också lika gärna innebära en förort på andra sidan stan som vårt vardagsrumsgolv. och det är roligt, det kommer innebära roliga projekt, involverandes tex klänningar och veganbak och genomsjungning av samtliga sånger på min barnssångsreportoar. men det krävs också nya förhållningsätt och de är jag rädd för, förändringar är alltid svårt för man vet inte hur det kommer bli, man kan inte vara van och exakt nu kom jag på att det här kanske hänger ihop med min blyghet, att jag inte kan slappna av innan jag vet hur det ska vara och hur jag ska förhålla mig.
så jag skulle nog säga att jag är kluven, jag är väldigt pepp på inramningen, men jag vet liksom inget om innehållet, och det gör mig bara rädd. men alltså det har ju potential.

2 kommentarer:

Sandra Ehne sa...

ja det har potential!
(notera att jag har internet, nöjd!)

lucy sa...

:)
noterat!