torsdag, augusti 06, 2009

ikea i mitt hjärta.

jag och mamma var på ikea på liljevalchs igår. jag älskade det. mest väggen med alla ikeakataloger, jag önskar intensivt att de hade gjort den till affisch. nån kom och pekade på ett nummer från tidigt nittiotal och sa att hon kunde den utantill. för mig är det så med den från 2001.
en trappa ner hade de också gamla ikeafamilytidningar. och jag hittade mitt bästa, från 2000 som jag läste om och om och om igen och spenaderade många eftermiddagar tillsammans med therese på ikea provandes alla rum. "mer idéer än pengar" det mest välformulerade om mig och min relation till inredning. repotaget sträckte sig på flera sidor, två coola brudar som delade en etta och hade fiffiga lösningar på allt. starkast minns jag att de hade popcornen i en papperskorg när det var party. jag tänkte att så där kommer det bli, så där kommer det vara, jag kommer älska det.

1 kommentar:

Sandra Ehne sa...

du skojar med mig?! ja ja ja ja! Det var så livet skulle bli när vi flyttade hemifrån, precis som i den artikel.

Jag minns fortf sorgen när jag insåg att de där artiklarna var skapade av en redaktion, det var ju att ifrågasätta hela min bild av framtiden, tryggt invaggad i Ikea-estetik.