lördag, augusti 29, 2009

det är skillnad på bibliotek och bibliotek.

sitter på jobbet och har en finne i mungipan och orkade inte sminka mig ordentligt i morse och känner mig fulast i hela världen, trots att jag har mimmipiggklänning och körsbär i öronen. och mitt huvud gör ont ont ont, och jag vet inte om det är en stundande förkylning eller om jag bara druckit förlite eller sovit förlite, för i natt när jag och hanna skulle åka hem, redan innan tolv, så missade vi ändå bussbytet och då var vi redan genomblöta och hanna viftade på taxibilar som inte stannande och jag sa undrar när 40 går och precis då såg jag den komma och vi sprang och kom tillslut inte hem mer än en halvtimma senare men blöta och kalla
och jag har ägnat de två senaste timmarna åt att sträcksträcksträck läsa en blogg jag hittat, därav detta stream of consciousness-språket, för jag blir smittad, och jag har fixat med bibliotekbästisens köbok, han är inte här utan på sitt andra/tredje bibliotek och dricker champange med riksmarskalken, låter han meddela via fejan. och jag håller på att avlida av hunger men hemliga kollegan hann ändå säga prick tolv att han tänkte gå på lunch (och man måste liksom vänta tills prick tolv, det är en oskriven regel, det är så vi delar upp dagen.) men vi gör nån sorts vänskapsprogress han och jag, i morse skämtade vi aslänge om att det var jag som hade snott paketet med hyllplan som efterlystes vi internmailen. vi tyckte det var kul.

Inga kommentarer: