söndag, augusti 30, 2009

fyrverkerierna.

imorgon ska hanna börja i skolan igen och träffa sin nya klass för allra första gången. alltså vill hon se cool ut, man har ju bara en chans att göra ett första intryck som bekant, och hannas roll är ju lite att vara den coola, det lärde vi oss ju redan på akursen i genus (då vi iochförsig också lärde oss att ellen var den omtänksamma och ria var den trendiga).
jag lyfte dock ett varandes finger, och förde vidare den visdom som min far gav till mig inför min första dag på gymnasiet:
"du ska inte bränna av alla fyrverkerier på en gång."

det är ett bra råd, även om pappa kanske framför allt ville få mig att tona ner mitt nyfunna sminkintresse som framförallt yttrade sig i färgglada ögonskuggor, glitter och stjärnor runt ögonen.

1 kommentar:

pumpan sa...

Åh, Olle! Åh, glitter och stjärnor runt ögonen!