måndag, november 26, 2007

minced

idag har jag gjort köttfärsås för första gången i livet. först luktade det illa, sen blev det för ljust, sen blev det översvämming, sen blev det kickass. jag hade champinjoner i för det brukar ellen ha och hon gör godaste köttfärsåsen. jag drack även mjölk till som ellen brukar, så en stund kände jag mig som en copycat och det var ju lite läskigt så jag ändrade det till en homge istället.
påtal om mjölk så kanske någon minns ett av de första inläggen här. det handlade om att vi är okollektivitstiska och delar upp våra saker i mitt och ditt men delar på mjölken iallafall(minnessvaga hävisas hit). det är inte sant längre! mary har lagt till sig med gamla veganfasoner och dricker havremjölk! den gemensamma mjölkkassan gråter! jag med! och inte bara på grund av emoögat.

3 kommentarer:

pumpan sa...

haha. å vad säger veganhanna om kött i stekpannan? :-(

mary sa...

alltså, det där har jag faktiskt aldrig haft särskilt mycket problem med. ibland försöker jag, men för det mesta tycker jag mest att kött är fånigt och inte jätteäckligt.

lucy sa...

dessutom har hon inget att säga till om för det är min stekpanna!