fredag, november 09, 2007

liveblogg växjö

detta har jag gjort hittills:
mått illa, eftersom jag åkte baklänges
ankommit.
känt mig stressade och förvirrad, men efter att jag lokaliserat stadsbiblioteket och apoteket kände jag mig lugn igen.
dumpade väskorna på stationen för att göra stan. "göra stan" ska här läsas som gå storgatan fram och tillbaka och fota lustiga hus. jag är turist faktiskt. sen köpte jag nagelfilar, sminkade mig på toaletten och grät sen genast bort det med emoögat.
installerade mig i bibblans tidskriftsavdelning, där jag gjorde halvhjärtade försök att plugga, och åt clementiner och bärry i skydd av min pluggpapper, livrädd för att bli utslängd av en arg bibliotekarie. fatta skammen!
nu ska jag ta mig en kopp te på CAFE AU LÄS, samma namn som sumpans dito. sen får jag hänga på smålandsnytt om jag har tur. och om jag hittar.

BONUS: småländska städer jag besökt
växjö
nässjö
vimmerby
kalmar
jönköping
typ älmhult, orrefors, kosta boda samt andra typiska glasrikesorter på någon av familjens vanligen förekommande glasrikestours där det inhadlades ölglas och finkaraffer till andra handssorterings pris.
säkert nån mer, som jag inte nämer pga sviktande minne och bristande geografikunskaper.

obs! med reservation för att ingen av ovanstående städer ligger i småland. se bristande geografikunskaper.

2 kommentarer:

mary sa...

du har väl varit i frultshed också.

lucy sa...

haha. tur att jag glömde det.