söndag, november 25, 2007

det finns ingen olycklig kärlek, det är idioterna som inte vill ha en som gör en olycklig

ifredags träffade jag tommy efter skolan. vi köpte take away-lattar på hans lokala café i bems (som det kanske heter i folkmun, eller i tommys mun iallafall) och var förbi en antikaffär och målade stolar och hyllor och förvaringsmöbler och så prackade jag på honom en målardyna när vi var i järaffären och plockade på mig massa färgprover i guld, men så påpekade han att de kostade 2 spänn, och då ville jag inte ha dom och då sa han men det är ju bara 2 spänn ta dom om du vill ha dom, och jag sa men jag trodde dom var gratis, det var bara därför, varför ska dom ta ickesumman 2 spänn? och han sa att antaligen för at alla gör som du och bara plockar på sig. och sen snöade det och vi målade mer och pratade och åt pizza och kollade på house lite. det var trevligt och fint och det kändes nästan som att det här är vårt naturliga sätt att umgås och att vi aldrig gjort annat och det känns ju hoppfullt.

igår var jag i segeltorp och stöpte ljus med mamma och pappa bredde prickigkorvsmörgåsar av färdigskivad skogaholmslimpa till mig. vi gjorde 190 ljus och ett grenljus och jag gjorde ett droppstens/kungboreistapps/gothstyle-ljus.
träffade klara på kvällen och tittade på carleinar och pratade över chai efteråt.

nu ska har jag betalt räkningar och ska snart diska tredagarsdisken. det borde inte vara så mycket, jag har inte ätit middag hemma på flera dagar, men många frukostskålar små...

Inga kommentarer: