lördag, oktober 21, 2006

the power of... reklam

alltså. man att man är så lätt påverkad av reklam. liksom, komigen, jag är en självständigt tänkande människa som kritiskt kan ta ställning. men nu har ja börjat tvivla på min egen fritänkande förmåga.
den senaste veckan har den helt fantastiska delictaoreklamen suttit uppe, bland annat den med en liten pyramid av damsugare med texten garanterat fri från fullkorn. det är ju hur roligt och genialt som helst! jag älskar den. och damsugare har alltid varit mitt favvobakverk, om man måste välja. helst av allt skulle jag vilja ha en egen reklamaffish i köket, ska kontakta delicato snarast för att se om det kan gå.
men nu till mitt sviktande fritänkande: den senaste veckan har jag ätit en damsugare om dagen, i princip. varje gång jag har haft fika paus har jag sprungit till atuomaterna och lagt i 8 kronor och njutit. för att jämföra kan vi titta på förra veckan, då jag inte åt damsugare en enda gång. coincidence? I THINK NOT!

idag gick det till och med så långt att jag övervägde att "låna" 8 spänn ur kassaapparaten för att tillgodose mitt behov (obs! jag gjorde det inte... för att jag lyckades skramla ihop pengarna genom att gå igenom alla mina fickor och fack i väskan.) okej okej, jag erkänner! jag har ett problem! jag ska anmäla mig till anonyma damusgarjunkies innan ni får plocka upp mig från rännstenen där jag ligger och skakar i sviterna efter en sockerchock!

jag har ett svagt sinne, det är inte mitt fel. jag skyller endast och enbart på delicatos reklamkampanj!

Inga kommentarer: