lördag, oktober 07, 2006

it's a bitch convincing people to like you

Såhär går det när man varken dricker vatten eller kräks innan man går och lägger sig, nu har jag världens baksmälla. Jag som aldrig blir bakis! Var är världen på väg.

Jag och Ruthie hade en intensiv kväll igår. Först var jag superduktig och svängde ihop världens näst godaste kantarellsoppa (den Lucy gjorde häromdagen var lite godare). Sen var det något av en dimma av frisyrer, pärlplattor, strykjärn, presentinpackningo, öl och Green Day i ett par timmar. Sen åkte vi i hundra år till fel sida av stan, gick på fest, gav bort presenter och blev fullare och tröttare. Så efter några timmar åkte vi hem. Ruthie somnade, vaknade och somnade om vid varje ny station. Jag somnade ett par gånger, men det gjorde mig illamående så istället roade jag mig med att försöka fokusera blicken. Det gick sådär. Väl hemma somnade jag direkt (verkligen sådär tecknad serie-direkt) medan Ruthie, som var den som var tröttast) valde att se på ett avsnitt av THE OC! Just det!

Igår spenderade jag en stor del av min dag med att researcha Cecilia Stegö Chilò och moderaternas kulturpolitik. Herrejevlar. För det första så känns det ju som ett jättefint tecken att de väljer någon som inte har jobbat med kultur öht innan. Eller vaddå, hon har ju jobbat med meeedia. På Timbro! Och SvD's ledarsida! Jag dööör. Cecilia Stegö Chilò gillar att se en och annan biorulle då och då, men hennes 10- och 15-åriga söner tar mycket tid. Eh, okej. Ja, jag var ju också ganska krävande när jag var 15. Framför allt kunde man ju inte ta med mig någonstans, speciellt inte på bio och teater.
Såhär tycker moderaterna om kultur:
Det är ju bra med kultur. Speciellt viktigt är det att man ska få betala för att titta på tavlor på museum och att vi lägger mer pengar på att bevara kyrkor och slott. Alla gillar ju kyrkor och slott! Sport gillar vi också - heja kultur!

Annars så har Göran Hägglund fått sin önskepost. Grattis Göran! Det blir nog en fest det här.

-Mary

Inga kommentarer: