söndag, oktober 22, 2006

highway to cell

Jag ligger galet efter i fysiken igen, men eftersom jag och fysik nuförtiden uppenbarligen är SÅHÄR tighta så är det inget problem. Jag är faktiskt riktigt zen. Ruthie hustlade utskrifter åt mig från bibblan också, det är så jävla värt att ha kontakter. Något jag däremot ska ta itu med när jag blir stor är att inte säga ja till att jobba med projekt som jag vet med största sannolikhet kommer att bli tråkiga och dryga, bara för att det låter roligt när jag är full eller för att jag vill vara artig. Jag inser nu att jag är en ja-sägare. Det är hårt, jag har levt hela mitt liv i tron att jag är en nej-sägare, men innerst inne vill jag bara vara till lags och att alla ska vara snälla och glada och ha kul och UTVECKLAS tillsammans genom problemlösning, värderingsövningar och STOP-START-CONTINUE .

STOP-START-CONTINUE för mitt liv:
STOP glömma saker
START lämna tillbaka låneböcker i tid
CONTINUE vara smart

Ibland är det precis som i kvällens avsnitt av 7th heaven här hemma. Inte att någon ska gifta sig med någon som de andra inte gillar för att ändå smyga ut på parkeringen för att träffa en mystisk tjej SAMTIDIGT som den blivande (ej omtyckta) äkta maken/makan lämnas ensam med sitt ex. Utan mer som när alla pratar i mobil samtidigt och det ringer hela tiden och man inte kan ha ett helt samtal utan att någons telefon ringer.

In other news: PETER PETROWSKI ÄR TILLBAKA!

Inga kommentarer: