tisdag, september 19, 2006

working girl

nu är jag sedan 40 minuter på jobb #2 för dagen, bibblan.
jobb #1 var dagis. hängde över staketet till mitt gamla dagis och kramades med en kollega och blev en smula tårögd, vi har starka band hon och jag. man bondar otroligt lätt när man blir modhotad första veckan i arbetslivet.

nåja, bibblan. ingen har skällt på mig än idag, det är ju annars en populär sysselsättning. jag har dock redan spotat mina stammisar.
stammis 1 är en liten spinkig pojk som ser väldigt bortkommen ut. han hänger här jämt, går mellan bokomaten och hyllorna och lånar tonvis med böcker och ser otroligt skyldig ut. antagligen är han nyinflyttat från valfri liten håla, känner ingen och hänger på bibblan för att fördriva tiden med plugg och kanske, om han har tur, bli vän med några av de koola kidsen (alla vet ju att de alltid hänger på bibblan). jag blir så himla sorgsen när jag tänker på det.
stammis 2 är lite mer av ett wierdo. varje tisdag de tre senaste veckorna har han kommit och frågat efter boken "mikroekonomi" (bara en sån sak). han har också varje gång hävdat att författaren till boken heter arnesson, i själva verket heter han arne m andersson. anyways, jag har varje gång upplyst honom om att den är utlånad med en person på kö och att han också kan ställa sig på kö. det har han aldrig gjort. vad är dealen? ställ dig på kö och invänta mejl, jag har viktigare saker för mig!

fem sekunder senare: nu hade jag en låntagare vid namn jennifer lopez!
/lucy

Inga kommentarer: