lördag, september 23, 2006

the circus is in town.

igår var jag på nycirkus, de ni!
det var, spännande. och mycket klättrande och slå knut på sig själv och sång på danska och röda ögon och trampetter och linor och plintar och klädbyten och carniekänlsa och lite spex. jaha, tänker kanske ni, som går på nycirkus en gång iveckan, så där är det alltid. men vad vet jag? jag är inte speciellt van som nycirkusbesökare. men jag tyckte det var ganska underhållande (ska det vara det?), men stundtals blev det så abstrakt att jag tappade konscentrationen och började tänka på andra saker (typ varför inte jag så där vig? vad ska jag ha för matlåda? kroppsstrumpor?). jag kunde inte heller se nån handling (ska det vara det?), men det kan bero på mina svårighter med danska språket. jag tror iallafall att de försökte gestalat scenarion och känslor, kanske.
sista grejen var iallafall hur tuff och fin som helst, jag var dödskoncentrarad hela tiden. det var ett par som hängde i en trampett och i varandra och dom hade vita kroppsstrumpor och istället för att det bara handlade om hur viga, starka och smidiga de var så blev det värsta fina ömhetscenen och gud så vackert! det trodde man inte, att man skulle bli tagen och uppfyld av nycirkusen.

Inga kommentarer: