torsdag, september 21, 2006

jakten på den försvunna boken

har ägnat större delen (nåja...) av kvällens pass åt att leta efter solskenslandet svensk film på 2000talet. mary behövde den och eftersom jag är en fin människa, och framförallt tar alla tillfällen jag får att flasha mina bibliotekarieskillz så åtog jag mig uppdraget med ett käkt leende och stort självförtoende.
jag gick till Ihyllan, men! boken var inte där, trots att jag kollade ordentligt. "mary, you stupid stup", tänkte jag, och kollade upp uppställningen en extra gång. men den sa samma ska som mary. så jag kollade på hyllan igen- ingen bok.
då rådffrågade jag den hemliga katalogen, också den hade samma uppgifter.
men en liten ledtråd uppenbarade sig, den kattades förra tisdagen! jag visste dock inte riktigt hur jag skulle tolka denna nya information så jag vände mig till superbibliotekarien de luxe, aka mamma.
efter telefonsamtal till mor och lite spring nere på bokvården så fann jag tillslut boken bland nyförvärvet.
när jag ändå var i gasen så passade jag på att trolla bort lite böter från marys bibliotekskort.
volia! mission:completed.

1 kommentar:

mary sa...

Åååh, du är en sån fin och bra person! Godhjärtad rentav. Nu ska jag kila till universitetet för att hämta boken, och sen jobb. Vi ses i eftermiddag kanske?
- Mary