söndag, september 17, 2006

Sverker Olofsson och jag

Nähä, nä det är ju uppenbarligen ingen annan än jag som skriver här. Allt måste man göra själv. Lucy, Ruthie och Peter Petrowski valvakar i casa Camdens, och jag valvakar halvhjärtat i skogen. Jag har t.ex. wikipediat gamla regeringar och lärt mig att Carl Bildts farfars farfar också var statsminister. Mitt bästa med den här valvakan är Plus-Sverker. Jag ÄLSKAR verkligen Plus-Sverker. Jag vill typ föda hans barn. Plus-Sverker, och den glada statistikern som typ lät lite fnissig när han pratade om hur crazy det skulle vara om man istället för att rösta på partier röstade på vilken regering man ville ha. Det skulle ju bli JÄTTERÖRIGT! Det finns ju så många kombinationer!

Åååh, hur ska det gå, hur ska det gå? På min valvaka vill alla utom jag också byta statsminister. Jävla Åsa-Nisse-marxister.

Nu spelar Wille Craford på valvakan! Åh Wille, var gick det fel? Jag älskade Just D när jag var liten. Vem kan låta bli att älska texter som: "Varför är dom så fula, kan dom inte åka hem? Min syrra lirar bättre, och hon är ändå bara fem. Min farmor som är blind hon har bättre kontroll, har dom hajat om det handlar om en puck eller en boll?" (Vi vinner ni stinker), eller "Dom e alla lika från dom allra minsta till dom superrika. Dom bossar dej dom bossar mej dom glider runt överhuvudtaget å bossar sej. Dom e alltid på en men jag säger: lägg ner, för hur mycket man än jobbar vill dom ändå ha mer. Dom vill bara bossa och jag vill bara sova, dom borde bo i Boston å dansa Bossanova" (Din boss)? Det är BRA SKIT alltså! Det var tamejtusan bättre förr. Ur led är tiden, och det är synd om människorna. Folk kan inte uppföra sig nuförtiden. Det är precis som när Matt går på the prom med skolans slampa (som refereras till som en HARLOT!) och måste förklara för henne att hon inte ska ha sex för att få bekräftelse för killar gillar tjejer som de måste anstränga sig för, för det är mer naturligt. Typ. Okej, det kanske inte är en självklar koppling, men det är samma avsnitt som Riktiga Ruthie slutar tro på gud och pastorn håller värsta Pochahontastalet om väder och vind, de är verkligen gôrfint. Ja! Och Simon får se en sexupplysningfilm i skolan och Mary och Lucy blinddejtar tioåringar!

Ojdå, nu erkände Göran Persson sig besegrad. IT'S THE END OF AN ERA!

-Mary, fortfarande på distans

Inga kommentarer: