måndag, september 18, 2006

det gillas inte av lagen

Jag är uppenbarligen dum i huvudet. Här har jag gått i 21+ år och sett mig själv som en ganska begåvad och kompetent person. Ja, jag skulle nog sträcka mig så långt som att säga att jag vid fler än ett tillfälle kommit till slutsatsen att jag nog är lite mer värd än andra människor, och att jag som regel har rätt och borde få bestämma mer. No more. Jag erkänner mig besegrad av Heureka B, jag fattar ingenting av kastparablar och kroklinjiga rörelser. Min akademiska karriär kommer vara över nästan innan den har hunnit ta fart. Farväl, framgång och lycka - goddag, 9-5-på-konsum och pensionsspararångest.

Lucy: Men hallå, det var faktiskt min vän (vi kan kalla henne Keesha Hamilton) som påstod att det var kanelbullens dag, inte jag. Men å andra sidan - har jag fel om hur lång tid bollens färd i luften tar i uppgift 3 så kan jag ju ha fel om det här också. Jag kommer tyvärr inte ihåg vad priset var på Coop om man gissade rätt på den stora bullen. Hoppas det är en årsförbrukning av något. Typ kanelbullar.

Jag har en låda på magen!

-Mary, distanserad som fan

Inga kommentarer: