tisdag, december 31, 2013

tjugo tretton.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? gick på styrelsemöte.  gjorde egen majonnäs. reste med min bästis. (lite sjukt att vi ALDRIG gjort detta förr.)

Höll du några av dina nyårslöften? hm, olika! har ju lagat en maträtt i veckan! men har inte kollat på alla avsnitt av buffy :(((

blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? jarå, för näbo kom och man fick äntligen vara glad!

dog någon som stod dig nära? nej nej nej. nej.

vilka länder besökte du? tjeckien, italien, finland, us of a. (herregud får inte åka nån enda stans nästa år känner jag. )

är det något du saknar 2013 som du vill ha år 2014? lite mer intellektuell stimulans. en annan regering.

vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas? nån skrev på the interwebz: remember, remeber tjugoandra december. hoppas på att få minnas detta datum som en vändpunkt.

Vad var din största framgång år 2013? att jag rev en fakking morot så himla mycket! att jag tog tag i och var så oerhört proffsig i situationen kring barnet som inte hade det så lätt hos oss, och att det då blev bättre.

Största misstaget? att köpa en sjuhelvetesdyr kalender ”att ha liggande på mitt skrivbord och se snygg ut”. slutade skriva i den i maj, och sen dessa har den visserligen legat på mitt skrivbord, under alla saker av ångest i mitt liv.

Har du varit sjuk eller skadat dig? förutom att min kropp valde att lajva olika kroppsliga prövningar från utvandrarna (kräkis och löss) så har jag varit förskonad.

Bästa köpet? julpyntet

Vad spenderade du mest pengar på? julpynt?

Gjorde någonting dig riktigt glad? julpynt! mitt och sandras tioårsjubileum, och våra flamsiga och tramsiga förberedelser. 8mars. att få en till höst i new york. att ha en gran. att  hälsa på näbo och hans föräldrar på bb. julklappen från syskonen som inte ens går på min avdelning längre. tänka smarta tankar med tillsammans med smarta hjärnor. cykla på en tandemcykel som materialiserats från en av klaras böcker.  dansa dansa dansa.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2013? mirrors med justin, sergels torg med maggan, turquoise voice med britta persson.

Var du gladare eller ledsnare jämfört med tidigare år? gladare än året innan, men känner att jag har ett nytt, ledsnare/mer uppgivet humör än jag tidigare haft som nån sorts grundtillstånd.

Vad önskar du att du gjort mer? gjort mig snabb och stark. stöttat och peppat min bästis mer när hon var preggers. och som vanligt, dansat mer.

Årets mat? fantasi och variation! om jag måste välja en av de nya maträtterna jag lagat så väljer jag linsbolognesen. alltså belugalinsen, älskar den!  måste nog göra ett top-tio-inlägg.

 Hur tillbringar du jul? som vanligt, fast med julmässa i mälarhöjden med sandra. hoppas att detta utvecklar sig till att vara en del av det som är som vanligt med julen.

Favoritprogram på TV? nashville! och top of the lake och mindy project och the fosters.

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? alltså, hat är ett väldigt starkt ord, men jag hade verkligen önskat att jill inte varit med i värvet och visat sig från sin värsta sida. jag gillar ju jill! eller gillade.

Bästa boken du läste i år? utvandrarsviten!

Största musikaliska upptäckten?EH. EH. EH. pass.

Något du önskade dig och fick? en styrelsepost

Något du önskade dig men inte fick? en löskrage. fortbildning.

Årets bästa film? vi är bäst!

Vad gjorde du på din födelsedag 2013? Hur många år fyllde du? började med att mina kollegor glömt bort att jag fyllde år. det va kul. sen kompade jag ut och gick med min födelsedagsbästis på en utställning om vårt favoritämne: hår. denn var dåli. sen åt vi middag på tumanhand innan vi samlade ihop våra vänner på ett fik och åt vår vikt i efterrätt. 28 blev jag.

Finns det någonting som hade kunnat göra ditt år bättre? om jag varit lite mindre rädd kanske. om min chef inte varit så som hon var/är.

Hur skulle du beskriva din stil 2013? keps, långkjol, gråmelerad. så skulle jag vilja beskriva den alltså.

Vad fick dig att må bra? olika typer av verklighetsflykt.

Vilken kändis var du mest sugen på? J-LAW

Vilken politisk debatt engagerade dig mest? reva tex.

Vem saknade du? y när hon slutade på mitt jobb.

De bästa nya människorna du träffade? hoppas på en livslång relation till en viss ny person med multipla hakor.

En värdefull läxa du lärt dig i år? har haft lite av en identitetskris den här hösten när jag inte har älskat mitt jobb hela tiden, för vem är jag om jag inte är en som älskar mitt jobb? har inte rett ut detta klart ännu men tror att det kanske finns en värdefull läxa däri nånstans.

Citera en sångtext som summerar ditt år? återkommer.

Inga kommentarer: