söndag, december 01, 2013

julfest, kulfest.

i fredags hade vi julfest på jobbet. jamenar glöggafton. jag och s ställde in alla avdelningars julgranar i samma rum och hon hade ångest över att behöva klä en gran på under 20 minuter (det blir så ogenomarbetat då). jag hade gjort ett julquiz som den sämsta förloraren förlorade och den sämsta vinnaren vann. god stämning. piffade den vanliga gamla morotskakan (som vi fick ta till efterrätt pga chef med avsaknad av förståelse för efterrättens betydelse samt snål) som vi får varje fredag med kanel, triangelskärning och granströssel, sen ljög vi och sa att jag bakat. ingen märkte att det var exakt samma kaka som de fikat bara några timmar tidigare. s och jag bestämde också att vi från och med nu endast ska kommunicera genom att jag skickar playlists till hennes man som hon får utolka. ser framemot denna kommunikation. k berättade att det spökar i hennes sänggavel aka en dörr från helsingland anno 1550 typ. sen pratade vi om döingar och spöken hela kvällen.
mest kul jobbfest hittills.

1 kommentar:

Sofia sa...

Låter asfett! (förutom avsaknaden av ordentlig efterrätt)