måndag, december 30, 2013

matblogg 49.

så, här jag lusläste receptet till vecka 48s maträtt så såg jag att det står kronhjärtan. blev lite osäker på om det var prick samma sak som kronÄRTSKOCKShjärtan, så jag googlade lite. och tänk va, då hittade jag ett till lotta lundgrenrecept med kornhjärtan! (som, så vitt jag förstår, är samma grönsak som den mer ärtskocks i mitten.)

vecka 49: spagetti med kronhjärtan och valnötter

















1 burk kronhjärtan
flicknäve valnötter
bit blåmögelost
spaghetti

pressa spadet ur kronärtskockorna och skiva tunt. tärna osten så fint konsistensen tillåter. hacka valnötterna och rosta i torr panna tills de börjar dofta gott. tillsätt aningen olivolja och kronhjärtan, och låt steka runt ett slag. tillsätt slutligen osten och låt knappt smälta. se till att allt blandas. servera med nykokt spaghetti.

inte den vackraste mat jag lagat i år. det ser ju ut som renskav. skyller lite på att hanna ville hjälpa till och höll på och rörde runt i såsen . menmen, det var gooooooooooooooooott! i orginalreceptet var det skinka i också. det gick ju inte. blev en bönsallad till istället, som det brukar bli.

Inga kommentarer: