lördag, december 09, 2006

vem är jag? jo, 24601!

Jag har gått tillbaka till mina rötter och lyssnar på musikal. Jag bakar också lussebullar, och idag har jag och Lucy städat och fixat som fan här hemma så nu är det skitsnyggt. I morgon får vi besök och ska pyssla julgodis - det blir festligt värre! Jag är så himla huslig. Ja, eller vi då, men Lucy har övergett mig för någon slags släkting och gratismat. Menmen, jag har ju snart nybakade bullar och en stark tevekväll framför mig. Just nu ser mitt schema ut såhär: först julkalendern (som jag sov förbi i morse). Sedan har jag en paus då jag ska göra själva lussebullarna (än så länge är bara degen klar), och efter det blir det Solo med Laleh. Efter det har förhoppningsvis bullarna jäst klart så jag kan sätta in dem i ugnen. Sen är det en lucka på några timmar (som jag funderar på att använda till handarbete!) tills Hedwig and the Angry Inch börjar på ettan.
Rock!

Ja, och i förrgår och igår var jag på finlandskryssning. Jag drack nästan ingen alkohol, gjorde inte av med några pengar, vaktade en dörr i fyra timmar, hängde med ett par jävligt stabila tjejer och drack mycket flaskvatten. The end.

Inga kommentarer: