lördag, december 23, 2006

DAN FÖRE DAN!

jul jul jul! julen är kanske årets bästa högtid, men egentligen gillar jag nog den 23 bättre än den 24. det är nu som the final touches kommer, nu man fortfarande kan längta. i år ska jag dessutom "vända hem", det känns ju himla spex.
väl hemma ska jag klä granen, ställa i ordning krubban (alltså vem sa det att det var fjantigt kristet med krubba? säkert nån av mina DÖPTA julhater kompisar) och annat julpynt, slå in ett par julklappar, lägga dom under granen, provsmaka julmaten, byta julklappar med sofia, gå till grannarna och dricka glögg och få biobiljetter i julklapp(och den klappen är den enda man får öppna före julafton!) och till sist; traditionsenligt kolla på a nightmare before christmas med lillebror.
/lucy
min mor känner mig alltför väl, hon mailade denna igår.

1 kommentar:

Anonym sa...

God fortsättning, Lucy & Co. På jul ska man krubba tills man storknar. Men krubba till jesu ära känns som en underlig dekoration i ett okristet hem. Bara en enkel åsikt framförd av en högst odöpt vän. puss.