måndag, december 11, 2006

lukter

igår gjorde vi julgodis. jag och yosabeth gjorde knäck, som blev god, men som tog slut för fort för jag tappde tålamodet med smeten och vlle hellre göra marsipangubbar som alla andra.
jag och sofia hade en inofficell tävling i att bräcka varandra med mest kreativa marispanpyntet (alltså vi har alltid den här tävlingen, den som är pyssligast och mest kreativ vinner, jul och födelsedagar handlar om att lägga ner mest tid på den andres present och slå in den snyggast.) sofias bästa var två tuttar, min bästa var prinsesstårtan som hade olika lager av fyllning och florsockerpuder. alltså vann jag. lisa som inte var med i tävlingen (som ingen iochförsig visste pågick) gjorde värsta snygga munnen.
sen gjorde hon och hanna mintkyssar också. inte så lyckat skulle man kunna säga. dom blev inte vita, utan såg ut som nånsorts modernt glasjulpynt från kosta boda.
men det luktade gott iallafall. ända ut i trappen, där det i vanliga fall luktar rök.

imorse hade mina hyacinter slagit ut och visade sig vara rosa. jahaja. det luktade i alla fall hyacint, mmm. jullukt.

ikväll kommer det förhoppningsvis lukta plommonpaj här.
/lucy

Inga kommentarer: