tisdag, december 19, 2006

biblioteksblottaren strikes again!

NAKENCHOCK PÅ UNIVERSITETSBIBLIOTEKET!
Ni minns kanske blottaren som hade hängt runt utanför tysta läsesalen när Lucy var på jobbet för ett tag sedan? Idag hängde jag med Lucy när hon skulle jobba, för att försöka lära mig saker om titrering och massprocent och gud vet vad. Så efter att ha snott lite kaffe från personalautomaten (joråsåatt - jag får vara BACKSTAGE på bibblan!) gick jag till min favoritspot i lärandets galleria. Där satt jag och kände mig dum ett tag, och försökte räkna saker. Emellanåt tittade jag ut lite genom fönstret och tänkte på vad man skulle göra om det kom en blottare och på att snön säkert smälter bort till i morgon. Men så efter en stund, när jag har hunnit ta av mig skorna och är djupt försjunken i att experiemntera med min miniräknare, hör jag förfärade utrop! Typ i stil med "MEN GUUUUD VAD GÖÖÖR HAN?!". Så jag tittar ut och ser en karl med byxorna nere! Som tur var verkade han vara nöjd när jag till slut började fatta vad jag såg och vände sig om, drog upp brallorna och sprang iväg. Rådig som jag är hastade jag till Lucy i disken och berättade vad som har hänt. Hon har ju lite mer blottarerfarenhet än jag, så hon panikade inte. Men hennes kollegor ringde till vakterna, och jag fick en dammsugare som plåster på såren. Sen bondade jag lite med mina medoffer, det var fint.

Vilket scoop. Jag skulle kameramobilfotat så hade jag blivit rik.

-Mary

Inga kommentarer: