lördag, december 02, 2006

börja sprida nyheterna!

Är sjukt trött. Kom just hem från en väldigt trevlig tillställning, som jag var tvungen att lämna eftersom jag höll på att somna. Ska sova nu, men eftersom internet åt mitt bloggande häromdagen så måste jag bara skriva kort om vad jag och Hanna gjorde i torsdags. Först så kom Hanna hit, sen panikstädade jag ett litet tag eftersom mina föräldrar och min farmor skulle komma förbi. Ruthie fick springa till PrisExtra och köpa en mopp. Sen åt vi pepparkakor och diskuterade min brors framtidsplaner, och sen åkte familjen vidare. OCH SEN BOKADE VI EN RESA TILL DET STORA ÄPPLET. Just det bitches! Om en månad drar jag och min homegirl till New York. Vi har höga förväntningar på en veckas fartfyllda äventyr (mina förväntningar inbegriper mest promenader och museum, men det är vilt så det räcker för mig). Har ni bra tips på saker att göra och places to be så säg till.

Annars:
Jag och Ruthie och Peter Petrowski (bland andra) var på maskis igår. Jag var fältbiolog, Peter var det kommunistiska spöket och Ruthie var ninja. Fast först var hon Regina Lund, vilket var mycket underhållande. Jag var full, idag har jag varit bakis och trött men inte lika bakis och trött som Ruthie som var tvungen att jobba till råga på allt. Lucy var inte med på maskerad, men såg på Idol-finalen och gick upp tidigt för att dra in pengar till hushållet.
Jo, och årets TV-julkalender verkar mycket lovande. Vi har lyssnat på radioditon också, men både jag och Lucy var för trötta för att ha mer än väldigt vaga minnen av vad den gick ut på.

Godnatt och lycka till.

Mary

Inga kommentarer: