tisdag, december 26, 2006

recap

i lördags gjorde jag allt som bör göras innan julafton och jag och lillebror slog oss ner framför teven kl 00:05 och då drog han fram en julklapp! eftersom det tekniskt sätt var julafton så fick jag öppna den och det var a nightmare before christmas!
julafton förflöt lungt och stilla. lite för lungt och stilla, så pa gjorde ett schema så vi visste exakt vad vi skulle göra hela tiden. jag fick massa bra julklappar, mest en digitalkamera och lampan som jag önskat mig i tusen år!
lillebror hade slagit in mina småpaket i en folieklädd skokartong. pretty ideed.
resten av kvällen ägnades åt att leka med kameran tills batteriet tog slut och åt att gå i KYRKAN! (yes you heard me, julhaters! jag var där och det var julevangeliet och psalmer och ljuständning, och det var fiiint).

på juldagen kom kusinerna och åt och delade ut presenter.
sen drog jag till ellen och efter det blev det vänner och bekanta. vi trängdes och dansade så att svetten lackade och det var fint och bra och dom spelade två the ark-låtar och the plan och jag dog av lycka (för jag har världens okreddigaste musiksmak). det bästa var ändå att ellen hittade en blingbling-kepa som jag snabbt claimde och som gav mig en personlighetsförändring. lite senare komplimenterades gangsta-outfiten med nånsorts guldpärlband med klockor på som fick fungera som tung guldkedja. observera järna min cruella de ville-frippa som är rödlockig på ena sidan och blond oh spikrak på andra, och hur guldet runt halsen glittrar till.

sen drog jag sandra med mig hem och vi i morse gjorde vi scones och glodde på 24hour party people. jag uppskattade den mycket mer nu en första gången jag såg den, antagligen för att jag är lite mer "nere med manchesterscenen under 80talet" dvs. jag har gråtit till love will tear us apart några fler gånger och kolla på kobra när det handlade om ian curtis.

/lucy

2 kommentarer:

Anonym sa...

"dvs. jag har gråtit till love will tear us apart några fler gånger och kolla på kobra när det handlade om ian curtis."
- HAHAHAHA!!

Anonym sa...

gosh snyggaste lampan ever baby