tisdag, december 12, 2006

tack herr belvén tack!

fikapausade precis med te som smakade aprikospuré (m-m-m!) och damsugare med RÖD marispan och VIT choklad (eller var det nu var, det såg otroligt vitt och konstgjort ut). det var mary som tipsade mig. jag satt och fikade och tittade på den kassa juldekorationen i café tr3an och bara kände hur julmyset spred sig i ansiktet. och så kom jag på mig själv med att tänka på hur snälla och fina delicato är som gör sånna snygga juldamsugare bara för min skull, så jag ska få känna lite äkta julkänsla blandad med articiella färgämnen och smaker. uppriktig tacksamhet är vad jag känner, and thats what christmas is all about. eller blandar jag ihop med thanksgiving nu?

/ lucy, i naivitetens tjänst.

ps. ny doft i köket: nejlikeapelsin!

Inga kommentarer: