måndag, december 29, 2008

summa sumarum

2008

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? det gjorde jag väl. men inget speciellt som jag kan komma på. eller jag blev publicerad, det kanske räknas? + intervjuade popstjärnor.
2. Höll du några av dina nyårslöften? jajjamensan! har aldrig varit så hårig!
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? nej.
4. Dog någon som stod dig nära? nej. men jag kan fortfarande inte riktigt greppa att heath är död.
5. Vilka länder besökte du? finland (muminland).
6. Är det något du saknar 2008 som du vill ha år 2009? en klassbästis.
7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas? jag fyllde 23 den 23 april, vilket jag har väntat på sen jag lärde mig räkna.
8. Vad var din största framgång år 2008? besluten och uppstyrningen, psykiskt och fysiskt.
9. Största misstaget? att tro att jag gillar att ha en fullbokad kalender.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? är jag var hos annie i våras så inledde jag vistelsen med att halka i den nyskurade stentrappan, vilket resulterade i ett hack i rumpan som fortfarande är kvar.
11. Bästa köpet? h&m-marimekkoväskan
12. Vad spenderade du mest pengar på? enskilda pryl: se ovan
15. Gjorde någonting dig riktigt glad? att sandra flyttade tillbaka till sthlm (till norrort till och med!), att alla var på min sida, att sofia spontankom till landet och vi gick på mackan-spelningen i nyköping, att min lärare tycket jag skulle skicka min text till bang, att min andra lärare tycke att jag skulle forska.
16. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008? jag är en vampyr, eller hela markusevangeliet.
17. Var du gladare eller ledsnare jämfört med tidigare år? jag grät i alla fall inte speciellt mycket. men det kanske bara är för att jag har anlagt en tuff och hård yta (yeah right)
18. Vad önskar du att du gjort mer? agerat
19. Vad önskar du att du gjort mindre? no regrets!
20. Hur tillbringar du jul? same procedure as last year, hos mor och far och bror med kusiner.
23.
Hur många one night stands? Mhe!
24. Favoritprogram på TV? THE HILLS!
25. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? Nej, jag är konsekvent i mina känslor.
26. Bästa boken du läste i år? svart som silver
27. Största musikaliska upptäckten? rockoperor!
28. Årets mat? pannkaka (pannkaksonsdag!)
29. Årets snacks? daddlar
30. Årets bästa film? the librarian!
31. Vad gjorde du på din födelsedag 2008? Hur många år fyllde du? jag fyllde 23 och på själva födelsedagen åt jag vegankinamat med min familj, hanna inräknad, och sen tryfflar. hade födelsedagspicknick på vardagsrumsgolvet på helgen.
32. Finns det någonting som hade kunnat göra ditt år bättre? tex. så skulle genusdagiset kunnat låta bli att lägga ner, thus paja hela min framtidsplan.
33. Hur skulle du beskriva din stil 2008? gullig picknickfilt a la topshop meets crazy-svenne a la gina.
34. Vad fick dig att må bra? besluten
35. Vilken kändis var du mest sugen på? justin kirk, alltid
36. Vilken politisk debatt engagerade dig mest? inte fra-debatten iallafall
37. Vem saknade du? jenny och klara
38. De bästa nya människorna du träffade? dom gamla dög bra
39. En värdefull läxa du lärt dig i år? det är enklare att umgås med folk om man inte behöver ljuga för dem.
40. Citera en sångtext som summerar ditt år? “It´s the feeling you get when you´re travelling somewhere,leaving something behind, something that took too much compared to what it gave.” alternativt “harder, better, faster, stronger”

Inga kommentarer: