lördag, december 13, 2008

cupcakestjuv.

imorse var det luciastämning i infodisken. bibliotekarsonen hade glitter i håret, jag hade julkuleörhängena och fina e var först sur för att hon inte hade dragit på sig sin juletröja, men fixade snabbt en julaccessoar genom att plocka ner en dekortation från julgranen.
efter som jag helgen innan förlorade tävlingen "kommer det pipa om låntagaren när hon paserar larmbågarna" så var mitt straff att fixa fika till idag. jag tänkte sockerchock och hade med mig vit ischoklad, saffransbiscottis och polkagrismuffins. eftersom det är en dag i morgon också, med helt andra kollegor än dagens, så tog jag med till dem med och ställde in i kylen. när jag sen skulle hämta ut min matlåda så hade någon delat och tagit ena halvan på en av muffinsarna! så himla fräckt! vem gör så? smyger runt i personalrummet och tar en halv av tre muffins, herregud. jag skrev en arg lapp och la dit och jag hoppas verkligen att de kvarvarnade är orörda imorgon. annars är det jag som publicerar arga inlägg på intranätet.

Inga kommentarer: