söndag, december 07, 2008

road

idag inhandlade jag, mycket road, en damsugarpåse på kontsfacks julmarknad. alltså en tygpåse med en damsugare (som i bakverket alltså, säljaren hade en skylt som det stod l'est pas une apparature (valfri stavning) på, franska humor!) på. varje gång jag tänker på det så skrockar jag lite nöjt för mig själv, hohoho, tokigt!, liksom.
road är sinnesstämningen som följt mig genom helgen. igår skrockade jag lika nöjt på bibliotekspopen när jag ROAT noterade att både jag, ellen och stenen var där med våra bibliotekariemammor. hohoho. och även när biblioteksbästisen presenterade jag hatar män med att säga att han klassifiserade den under ohjb. HOHOHO. road.
och även i fredags berättade jag roat för alla på klubbland att det blev liksom lite roligare om man tänkte sig att det var som speeddejting, fast med klubbar, speedclubbing! hohoho. jag passade även på att dra detta på min fabrors 45-årsfest igår, vilket ledde till att jag och min hippa sofo-syssling fick förklara fenomenet speeddejtning för en mycket facinerad medelålders elektriker som vi hade till bordet.

2 kommentarer:

pumpan sa...

jag visste att du skulle köpa den din förutsägbara lilla unge! hade du inte varit där hade jag köpt den till dig i present men det var ju ingen idé för jag visste ju att du skulle köpa den!

lucy sa...

men ja!