torsdag, december 11, 2008

specialpedagogen, you made my day

latly så har jag varit skoltrött som tusan. på ett sätt jag aldrig varit förrut, alltså inte typ, det här är tråkigt, tvärtom, specialpedagogiken som vi läser nu är ganska intressant, men jag klarar inte av själva skolan, semianrium, föreläsning, litteraturläsning, klasskamrater. och så tvivlar jag och efter incidenten i torsdags på basgruppsdagen (vi kan ta det nån annangång) så har jag verkligen varit uppgiven och bara fucking less.
men nu har jag haft två praktikdagar och de hade inte kunnat komma lägligare. idag intervjuade jag en specialpedagog och först var hon helt reserverad men när jag kom igång med mina frågor så blev hon helt passionerad och vi pratade dubbelt så länge som det var tänkt och hon var så bra, hon återupprättade mitt hopp inför förskolan och hon var helt psyched över att jag skulle bli förskollärare och när vi pratade om det kom jag ihåg varför jag vill bli det. och sen gick jag därifrån helt upprymd. fan det var fint.
och sen sa både en av de bästa förskollärarna och chefen att det var så roligt att jag ville vara i förskolan. *eftertraktad*

Inga kommentarer: