fredag, december 26, 2008

klappar

som vanligt har jag blivit bortskämd med julklappar. jag undrar när tiden kommer komma då jag inte längre dränks i ett hav av paket på julafton. inte för att jag klagar, nejnej, men det känns som en såndära vuxengrej att typ få ett paket eller så. kommer mamma nånsin sluta klura på julklappar till mig? sluta spraymåla verktygslådor med guldfärg och sy gigantiska dammsugare i filt?

anmärkningsvärt många julklappar var på temat bakning och bakverk. det hade de garanterat inte varit för ett år sen. extra utmärkande var att mina kära kusiner tycktes ha noterat detta bakintresse, jag glömmer att de inte är tio, sju och fyra längre och förvånas över att de sitter med under hela julmiddagen och inte är ett dugg odrägliga. och skammen över att jag inte längre vet exakt vad som passar min minsta lilla kusin, som snart är tonåring, och köper helt fel kläder till henne i julklapp, jag som alltid alltid gett henne det allra bästa som hon bara velat ha mer av. hela min trovärdighet som den coola äldre kusinen kastas omkull.

annars fick jag också den finaste ljusstaken, bedårande små bokörhängen (med hundöron!) och ett fantastiskt smaktest!

Inga kommentarer: