söndag, mars 23, 2008

när är det man får köra 70? är det när man ser skylten eller när man har passerat den?

påsk på landet. jag tillbringade största delen av tiden nerbäddad i mammas säng, fullt påklädd med dubbla täcken och filtar. dels för att det var vargavinterkallt, dels för att jag bara orkade halvsova hela tiden. lyssnade mycket på p1 och åt påskgodis. tre dagar av påskgodis och det är fortfarande inte slut.
roligaste grejen i påskägget:

manneken piss-godis! halarious!

här är orginalet för den oinsatte:

1 kommentar:

Anonym sa...

jag tror att det är såhär, att 70-gränsen börjar från och med skylten. du ska alltså köra i 70 från och med det du har passerat hastighetsbegränsningen. för att klara det borde du ha börjat sänka hastigheten en bit innan. annars kan det bli svårt att vara laglydig. jag tycker dock att du ska ta körkort innan du testar. när vi var i kvarn sist kom jag och elsa fram till att hon ser vägskyltar med som vänliga förslag än som faktiska regler. så kan man också göra, men det är alltså fel.