torsdag, mars 06, 2008

alla barnen

i morse sa när jag kom kröp a upp i mitt knä och sa att hon hade saknat mig.
j berättade om iförrgår när han hade varit på astrid lindgren och haft huvudet i en huvuskål så dom kunde fota hans huvud med snälla laserstrålar.
vi inledde påskpysslet med flörtkulekycklingar, jag gjorde en piratkyckling med sjörövarlapp. nyskapande.

mary styrde upp så att emma kom hit och gjorde pannkakor. jag gillar när folk lagar mat åt en, speciellt om det är hemma hos en. fest. det blir pannkaksfest igen redan nästa onsdag. då blir det tillochmed pannkakstårta. emma bestämde att jag står för dekoreringen. det står jag för.

4 kommentarer:

emma sa...

åh! alltså. när ska vi börja cirkla då? jag läser bitterfittan nu. den kan vi cirkla om!

lucy sa...

den kan vi verkligen cirkla om. måste bara läsa den först.
cirkla om en liten vecka kanske? om andra kan då.

emma sa...

ja, absolut! läs! men imorgon blir det pannkakstårta, right?

lucy sa...

right! jag planerar 10 sorters strössel.