torsdag, mars 13, 2008

mina jag

igår hann jag vara så många.
jag började med att vara Allas Favoritfröken som fick pärlplattor och hade barn i knät som vägrade vila med sina ordinarie pedagoger och sen var jag Den Språkutvecklande Lärarstudenten som läste spännande dödsgamla böcker på rim och fick kidsen att rimma själva.
sen var jag Inte Lika Duktiga Skolkande Lärarstundenten som åkte till uni, hookade med emma och lekte Barnkulturpretto for a greater good, lyssnade ïntresserat på föreläsningen "den rosa overallen "men egentligen bara brydde sig om det igenkännande leendet som THE fanny gav mig.
sen var jag Den Uppvaktande Vänninan som firade röda boots födelsedag en dag i efterskott med rihannakort och tjugotalsask och med att bli bjuden på varm choklad.
sen var jag Den Goda Konsumenten som peppad av ovanstående föreläsning föregick med gott exempel och köpte en monkitröja med rosa detaljer.
sen var jag Den Kreativa under Pannkakstårtsskaparafton i ipoden.
avslutade kvällen med att vara Den Omtänksamma och Tröstande Vännen som kom med mjölk, ostbågar och kramar och som bara tvingade till lite top modeltittande och snällt kollade på både smash lab och stargateatlantis och tillochmed startade om stargate när vi vaknade av att det tog slut.

Inga kommentarer: